Opetushallitus ohjeistaa opettajia valehtelemaan lapsille monikulttuurisuudesta

bart ja liitutauluOpetushallitus on julkaissut uuden suvaitsevaisuutta korostavan ja ennakkoluulojen kitkentää käsittelevän ohjeistuksen 4-5 luokkalaisten opettajille.

Opetushallituksen toimintaa kyseenalaistaa erityisesti se, että opettajia ohjeistetaan valhetelemaan monikulttuurisuuden negatiivisista tekijöistä. Ohjeistuksessa kerrotaan mm., että “ennakkoluuloihin ei voi vaikuttaa järkeilyllä tai faktoilla”. Ts. tosiasioihin pohjautuvien esimerkkien sijasta kaikkiin hankaliin kysymyksiin tulee reagoida tyyliin “nostetaan esille positiivisia esimerkkejä ja kertomuksia, kaikki negatiiviset kertomukset sivuutetaan ilman huomiota”.

Opas kertoo mm, että “Rasismi- ja sorto-käsitteistä keskusteltaessa pitää varmistaa, että oppilaat ovat jollakin tasolla ymmärtäneet, mitä näillä käsitteillä tarkoitetaan. Keskustelun pohjaksi voidaan oppilaiden kiinnostuksen mukaan käsitellä historiallisia tapahtumia, esimerkiksi orjakauppaa, holokaustia tai Suomen sortokautta”. Merkittävää tässä on se, että esimerkeiksi otetaan ainoastaan historiallisia tapauksia, joista voidaan pop-historiaa soveltaen syyllistää yksinomaan valkoista väestöä ja luoda siten populistinen mielikuva, että rasismi ja suvaitsemattomuus on yksinomaan valkoisille kristityille (ja palestiinalaisiksi itseään kutsuvia terroristeja kiusaaville) juutalaisille monopolisoitu luonteenpiirre. Kristittyjen ja juutalaisten asema muslimivaltioissa tai kristittyjen asema kommunistisissa diktatuureissa ovat tabu-teemoja, homojen ja/tai naisten asemasta islamilaisessa valtiojärjestelmässä puhumattakaan… Sanomattakin selvää on, että annetussa “orjakauppaesimerkissä” ei saa puhua puhdasoppisesta islamilaisesta rotuopista, eikä varsinkaan muslimien yli 1300 -vuotta kestäneestä ja edelleen jatkuvasta roolista orjakaupan historiassa… Ja siitä ei luonnollisestikaan saa puhua, että arabimaihin päätyneet mustat orjat kuohittiin/kuohitaan ja jalkavaimoiksi arabihaaremeihin päätyneiden/päätyvien mustien naisten jälkeläiset abortoitiin/abortoidaan ja tapettiin/tapetaan, kun taas esim. USA:aan päätyneiden mustien orjien jälkeläiset puolestaan omaavat aivan toisenlaiset mahdollisuudet edetä sen maan yhteiskunnallisessa järjestelmässä, johon heidän esi-isänsä pakkosiirrettiin.

Tällainen taso on suomalaisella koulusysteemillä. Kyseessä on siis systeemi, jota ylläpidetään verorahoillamme ja joka Pisa-tutkimukseen vedoten pidetään yhtenä maailman korkeatasoisimmista koulujärjestelmistä.

Advertisements

3 comments

  1. Monikulttuurisuus on täyttänyt Neuvostoliiton jättämän tyhjiön. Ennen ei saanut puhua pahaa ryssistä, nykyään meno ihan sama, paitsi että kommariryssien sijaan nyt pitää palvoa ählyjä.

  2. Aikuisopiskelijana olen ikäväkseni saanut huomata että ko. käskyä sovelletaan muuallakin kuin peruskoulun 4-5. luokalla.
    Höystettynä tietysti selkein valhein “rasisteista”..

  3. Suomi maa jossa ei saa olla mitään mieltä, jos vastaan olet natzi rasisti jos polesta olet vassarikommarihippiviherhipster populisti.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s